И Драгалевският лифт
спря. Спряха го, въпреки, че носеше
печалба. Основната причина е, че той е
не само морално остарял, но и вече опасен.
Правилно решение. Не трябва да има и
съмнение за застрашен човешки живот.
Всъщност, спирането на
лифта е “радостно” събитие за
самообявилите се за еколози. Колкотото
по-труден е достъпът до планината,
толкова по-добре ще е за тях. Ощетени са
обаче хиляди софиянци и гости на града.
Ето един “Параграф
22”, който в момента пречи да се възстанови
лифта. За да бъде направен модерен и
много по-бърз, той се нуждае от основи
и стълбове, които инженерно издържат
на такова натоварване. Но те не могат
да се изградят на сегашните стъпки, т.е.
самият процес на обновяване представлява
ново строителство, а то е забранено. Не
може и да се разшири трасето, което също
е забранено.
Според един от еколозите,
под чието управление Витоша бе нападната
от корояд, според и сега действащия план
можело и дори се препоръчвало обновяване.
Това можело да се случи без ни на-малко
да се наруши трасето. Той и Барон Мюнхаузен
може да полети като се изтегли за косата.
Ще кажем обаче, че това
е пирова победа за Тома Белев и сектантите
му.
Но е крайно време
властимащите, които и да са те, да
престанат да обръщат внимание на
псевдоекологичните словестни
еквилибристики и да се погрижат както
за чистотата на Витоша, така и за отдиха
на гражданите. Първите стъпки са направени
с новите екологични автобуси. Трябва
да се направят и следващите – да се
ограничи и спре дори движението на
автомобили, да се реновират старите
лифтове и да се построят нови, толкова
на брой, че планината наистина да стане
общодостъпна, каквито са повечето
планини в Европа.